شناسهٔ خبر: 170568 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت «روز جهانی دریانورد» صورت گرفت:

تجلیل از دریانوردان نمونه شناورهای خدماتی مستقر در بنادر نوشهر و فریدونکنار

دریانورد مازندران طی مراسمی از زحمات دریانوردان شاغل در بنادر نوشهر و فریدونکنار به عنوان کارکنان کلیدی صنعت حمل و نقل دریایی به مناسبت روز جهانی دریانورد قدردانی به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، علی اصغر صادقی سرپرست معاونت امور دریایی با حضور در جمع دریانوردان شناور های ملکی اداره کل از تلاش ها و زحمات خستگی ناپذیر آنان در راه رشد و توسعه اقتصادی ملی و منطقه ای قدردانی کرد.

وی با تشریح اقدامات بخش دریایی اداره کل، عملکرد نیروی انسانی متخصص، آگاه و کارآمد در انجام عملیات های دریایی مانند لایروبی کانال دسترسی و حوضچه بندر ، ورود و خروج ایمن کشتی های تجاری، عملیات های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی و محیط زیست دریایی را با اهمیت خواند.

صادقی تصریح کرد: با توجه به شعار روز جهانی دریانورد در سال ۲۰۲۴  با عنوان" مشارکت دریانوردان در تبدیل بخش دریانوردی به یک محل کار ایمن " آموزش مؤثر علوم و مهارت های دریانوردی نقش بسزایی در ارتقای سطح ایمن محل کار دریانوردان خواهد داشت.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین با حضور بر روی کشتی های تجاری مستقر در اسکله های بندر با اهدای گل و شیرینی، روز جهانی دریانورد را به خدمه کشتی ها تبریک گفت و برای همه دریانوردان آرزوی تندرستی کرد.

گفتنی است با تلاش همکاران عملیاتی بخش دریایی، در ۳ ماهه سال جاری تعداد ۱۸۱ فروند کشتی تجاری در اسکله های بنادر نوشهر و فریدونکنار پهلو گرفته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۸۱ درصد رشد داشته است.