شناسهٔ خبر: 170573 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تمهیدات پیشگیرانه بندر بوشهر برای جلوگیری از حوادث احتمالی در فصل تابستان

نشست بنادر بوشهر معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث احتمالی، بویژه آتش سوزی در بنادر این استان با آغاز فصل تابستان و افزایش محسوس دما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مصطفی حاجی رضایی با اشاره به استقرار شناورهای آتشخوار و خودروهای آتش نشانی و سیستم ثابت اطفای حریق در بنادر، تاکید کرد: با وجود آماده به کاری نیروها و تجهیزات آتش نشانی بخش اصلی و انکارناپذیر برای جلوگیری از حوادث آتش سوزی متوجه مالک شناورها و دریانوردان است که باید به رعایت نکات ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید حداقل یک ملوان آموزش دیده به صورت ۲۴ ساعته روی شناورهای سنتی استقرار داشته باشد چراکه براساس تجربه در بسیاری از موارد وقوع حادثه آتش سوزی با وجود ملوان روی شناور، آتش در اسرع وقت مهار و از شعله ور کامل شناور و سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: مالکان شناورها و دریانوردان در صورت بروز هر گونه سانحه دریایی و یا حادثه آتش سوزی باید فوری از طریق کانال ۱۶ وی. اچ. اف یا سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس تلفنی بگیرند.

حاجی رضایی یادآور شد: براساس پایش های انجام شده نیازهای مهم بنادر به تجهیزات آتش نشانی شناسایی شده تا بر حسب اولویت نسبت به تامین آن اقدام شود.