شناسهٔ خبر: 170601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

گام بلند اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در بهسازی و آسفالت راه‌های روستائی

c55baf7b-dc3b-4779-8b07-ce6a3ac25c0f.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تلاش‌های بی‌وقفه این مجموعه در بهسازی و آسفالت محورهای روستائی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: راه‌ها یکی از شاخص‌های توسعه روستا هستند و بر همین اساس در سال جاری و در جهت توسعه آن ۲۹ پروژه احداث، تعریض، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی طی ۳ ماهه گذشته اجرا شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری و با توجه به لزوم افزایش خدمات‌رسانی به مردم روستاهای استان، ۴۹ کیلومتر از این محورها زیرسازی و ۲۷ دستگاه پل و ابنیه فنی با دهنه زیر ۸ متر احداث و ۱۲ کیلومتر آسفالت شده است.

دست نشان خاطر نشان کرد: بر این اساس در سال جاری ۴۰ روستا و ۳۰۴ خانوار روستایی استان از نعمت جاده آسفالته در سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

وی یادآور شد: هزینه عملیات اجرای پروژه‌های احداث، بهسازی، تعریض و آسفالت راه روستایی در ۳ماهه سال جاری مبلغی به میزان ۹۴۰ میلیارد ریال است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: شهرستان مهاباد با ۵ پروژه، ارومیه با ۴ پروژه و خوی با ۳ پروژه سهم بیشتری از پروژه‌های ۳ ماه گذشته را داشتند.