شناسهٔ خبر: 170602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

ناوگان اتوبوسی آذربایجان غربی جوان‌تر از میانگین کشوری

image_2019_4_15-11_54_57_191_qEj.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از جوان بودن سن ناوگان اتوبوسی استان نسبت به متوسط میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰۵۱ دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند، تصریح کرد: این میزان به تفکیک شامل ۵۱۳ اتوبوس، ۱۰۴۶ مینی بوس و ۱۴۹۲ دستگاه سواری است.

وی خاطر نشان کرد: سهم آذربایجان غربی از ناوگان مسافری اتوبوسی در سطح کشور، ۳.۴۸درصد، مینی بوس ۳.۵۰درصد و سواری ۴.۴۵درصد  بوده که در این میان ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس با عمر متوسط ۱۴.۷۸سال نسبت به متوسط کشوری  جوان‌تر است.

مدقالچی اظهار کرد: در خرداد سال جاری بیش از ۴۶ هزار سفر توسط ناوگان مسافری استان انجام شده است و همچنین در این مدت بیش از ۳۷۲ هزار مسافر برون‌شهری نیز جابه‌جا شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۳۴۶۴ راننده مسافربری دارای کارت هوشمند فعال در استان، خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۳۴ شرکت، مؤسسه و شعبات مسافربری در سطح استان آذربایجان غربی فعال است که به تفکیک ۸۷ شرکت، ۱۹ موسسه و ۲۸شعبه وظیفه ارائه خدمات به مسافرین را برعهده دارند.