شناسهٔ خبر: 170627 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار باران و کاهش نسبی دما در ۱۱ استان کشور

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از اعلام هشدار نارنجی برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، زنجان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات تهران، البرز، قزوین در پی بارندگی‌ها و کاهش نسبی دما خبر داد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه ششم تیرماه اظهار کرد: امروز به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مازندران گیلان، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی است، افزود: در ضمن استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. همچنین در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان بارش شدت خواهد داشت که منجر به جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: پنجشنبه در شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدت دارد.

به گفته وی؛ جمعه و شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اردبیل گیلان مازندران گلستان خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق انتظار می‌رود.

گودرزی گفت: روز یکشنبه نیز در این مناطق بارندگی به‌صورت ضعیف‌تر رخ می‌دهد و در شرق و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: قابل ذکر است تا روز جمعه در شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج هستند.

گودرزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی شهر تهران نیز گفت: در طول روز کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و گردوخاک و شب کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز بیشینه دما ۳۷ و کمینه دما ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر است.