شناسهٔ خبر: 170637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی به عنوان یک پدیده قالب جوی، شدّت می‌گیرد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روزهای پایانی هفته به خصوص در نیمه شرقی استان وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بر میزان ابرناکی افزوده می شود به طوری که از جمله در دامنه های "هزار مسجد" و مناطق شمال‌ غرب استان، رگبار پراکنده باران، همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ رخ خواهد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دمای هوا تا فردا در استان ادامه دارد و از روز جمعه در نیمه شمالی استان، کاهش نسبی دمای هوای روزانه را شاهد خواهیم بود.

فاروقی افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۵۸ کیلومتر در ساعت در داورزن به ثبت رسید و شهرهای فریمان با ۱۳ درجه و سرخس با ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدت دمای هوای شهر مشهد بین۲۰ تا ۳۳ درجه سانتیگراد در نوسان بود و پیش بینی می‌شود امروز در گرمترین ساعات دمای هوا به ۳۴ و در خنک ترین ساعات نیز به ۲۱ درجه بالای صفر برسد.