شناسهٔ خبر: 170644 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

‌تشریح اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در حوزه مدیریت سواحل:

صدور ۳۵ فقره مجوز تأسیسات ساحلی و دریایی در نوار ساحلی خوزستان

پارک ساحلی بندر امام اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با هدف رونق و توسعه سواحل با رویکرد بهره‌گیری از اقتصاد دریامحور ۳۵ فقره مجوز تاسیسات ساحلی و دریایی در نوار ساحلی استان خوزستان طی دولت سیزدهم  صادر کرد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به وظایف حاکمیتی این اداره کل در توسعه و رونق سواحل خوزستان به عنوان یگانه مرجع دریایی بیان داشت: ۵ فقره مجوز پرورش ماهی در قفس در منطقه بحرکان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دریا در ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان طی مدت مذکور نیز صادر شد.

‌بهرامی با اشاره به برگزاری شش جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان با ریاست استاندار خوزستان و شرکت دستگاه های اجرایی ذی ربط، تصویب شرح خدمات پروژه تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان (ICZM)، امکان‌سنجی فرصت‌های متصور و مناطق مستعد گردشگری دریایی به فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی را از اهم این اقدامات در مدت مذکور عنوان کرد.

‌وی با بیان اینکه بنادر محلی و کوچک در مناطق ساحلی می‌تواند نقش مهمی در رونق معیشت و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه در پی داشته باشد، از پیگیری توسعه مساحت بنادر شادگان به ۳۰ هکتار و سجافی به ۹.۲ هکتار با هدف توسعه اقتصاد دریامحور خبر داد.

‌معاون مهندسی و عمران این اداره کل اجرای فاز نخست ایجاد زیرساخت در اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری طرح اراضی توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل عنوان کرد که از اواخر سال گذشته آغاز شد و با بهره‌گیری از آن در صورت تکمیل، زیرساخت‌های مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود.

‌بهرامی انجام طرح‌های مطالعاتی احداث بندر بزرگ خلیج فارس، طرح جامع اسکله‌های مسافری استان خوزستان، طرح جامع بنادر کوچک و اسکله گردشگری در پارک ساحلی بهمن شیر را مهم‌ترین اقدامات در این راستا برشمرد.

شایان ذکر است بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی و. مرجع دریایی کشور علاوه بر تسهیل زمینه توسعه و رونق سواحل کشور، ضمن نظارت مستمر  مجوز ساخت و ساز و هر گونه فعالیت در سواحل را صادر  می‌کند.