شناسهٔ خبر: 17067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز اجرای عملیات روشنایی در محور وحدتیه - دالکی - کنارتخته استان بوشهر

اجرای روشنایی جاده مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از آغاز اجرای ۲.۵ کیلومتر روشنایی در محور وحدتیه – دالکی – کنارتخته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح روشنایی در ایمن‌سازی محورها گفت: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع در هنگام تاریکی‌ بوده که نتیجه ‌آن کاهش تصادف‌ها و افزایش ضریب ایمنی ترافیک عبوری‌ است.

اخترشناس افزود: به دلیل بروز حوادث ناگوار و به جهت عدم دید کافی در شب در این محور، عملیات سیستم روشنایی به طول ۲.۵ کیلومتر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هدف تامین و ارتقاء ایمنی تردد استفاده‌کنندگان در این محور آغاز شد.

وی افزود: از آنجا که این محور دارای پیچ‌ها و گردنه‌های حادثه خیزی بوده و در فصول بارش، مه آلود هستند، بنابراین اجرای سیستم روشنایی در محور مذکور در اولویت قرار گرفت.

مدیریت راهداری راه و شهرسازی استان بوشهر در پایان خواستار رعایت جوانب ایمنی توسط رانندگان عبوری محور‌های جاده‌ای استان بوشهر خصوصا در مواجهه با مجریان طرح‌های عمرانی جاده‌ای شده و گفت: همکاری با پیمانکاران و مجریان طرح‌های جاده‌ای در استان بوشهر توسط رانندگان محترم نقش قابل توجهی در تسریع این پروژه‌ها دارد.

نظر شما