شناسهٔ خبر: 170687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۸پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تقدیم مردم شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۸۸ پروژه عمرانی اداره کل در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار ۲ همت با حضور استاندار و معاونین وی، نمایندگان مردم شرق استان، فرماندار و علمای تشیع و تسنن کلاله و مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید و تقدیم مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در آیین بهره برداری متمرکز از این پروژه‌ها با اشاره به بهره برداری رسمی از ۸۸ پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۲ همت اعتبار، اظهار کرد: از ۳۰ آذر ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰۵ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی راه‌ها، اصلاح ۲۱ نقطه پرتصادف، احداث ۳۹ کیلومتر راه روستایی، برقراری ۱۵.۳ کیلومتر روشنایی، ۶۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها، بلوک مفصلی ۱۳ کیلومتر، ساخت ۹ دستگاه ابنیه فنی و۲۱ سامانه هوشمند جاده‌ای اجرایی شده است.

به گفته مصدقی، ۲۱۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در این مدت توسط بخش خصوصی به ناوگان عمومی استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷ میلیون تن انواع کالا در استان حمل و نقل شده که ۲۵ درصد رشد و در بخش مسافربری نیز با جابه‌جایی ۳.۲۰۰ میلیون مسافر شاهد رشد ۲۷درصدی بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: در مرز اینچه برون نیز که تنها مرز زمینی استان است به برکت دیپلماسی دولت سیزدهم در  سال ۱۴۰۲ با تردد ورودی و خروجی ۳۸ هزار و ۵۵ کامیون و ۴۲ درصد رشد و سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ با ۱۸ درصد رشد روبرو بوده ایم.

مصدقی، میزان فعالیت‌های انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در دولت سیزدهم ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این پروژه‌ها در زمینه ارتقای ایمنی و کیفی راه‌ها و حوزه حمل و نقل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده که همچنان استمرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: ساخت باند غربی پل میلاد کلاله با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری شهید به استان و مطالبه ۲۱ساله مردم منطقه بوده که طی ۱۵ ماه به بهره برداری رسید.