شناسهٔ خبر: 170709 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست یاست جمهوری:

قانون برای ساخت مسکن وجود داشت اما دولت سیزدهم به اجرای آن مقید بود

ببینید | افتتاح 66791 واحد مسکونی و واگذاری زمین رایگان به 51740 متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در سراسر کشور سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به عملیات ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن گفت: قانون برای ساخت مسکن وجود داشت، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران، مقیّد بودن به اجرای قانون بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری امروز چهارشنبه ششم تیرماه در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: دولت سیزدهم، تنها دولتی بود که رئیس جمهور، برنامه خود را قبل از انتخابات، تدوین و سپس، آن را تصویب و اجرا کرد.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از موضوعات، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد. 

مخبر گفت: قانون برای ساخت مسکن وجود داشت، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران، مقیّد بودن به اجرای قانون بود.

سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: شهید رئیسی، دو موضوع را مطرح کرد؛ یکی اشتغال، هر سال یک میلیون و یکی مسکن، هر سال یک میلیون که خوشبختانه هر دو انجام شد.

مخبر تصریح کرد: واقعا نهضتی در ساخت مسکن به‌وجود آمد؛ از تحویل زمین تا تکمیل مسکن مهر، ساخت مسکن در روستاها، بافت‌های فرسوده و شهرهای جدید که در مجموع، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن، یا زمین آن داده‌ شده یا به اتمام رسیده یا در حال ساخت است.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: ما مطمئن هستیم با ادامه این کارها و همت دولت بعد، به وعده‌های رئیس جمهور شهید عمل می‌شود.