شناسهٔ خبر: 170721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ازطریق ارتباط ویدئو کنفرانس انجام شد؛

۵۷۸ واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی افتتاح و به ۲ هزار متقاضی زمین واگذار شد

نهمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور و همزمان با افتتاح و واگذاری زمین که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد ۵۷۸ واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی افتتاح شد و به ۲ هزار متقاضی زمین رایگان تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای عالی مسکن در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن در کشور افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی پس از این مراسم در نهمین جلسه شورای مسکن استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد گفت: از تعداد کل واحدهای افتتاح شده در کشور ۵۷۸ واحد مربوط به خراسان جنوبی است و شامل ۷۷ واحد مسکن حمایتی ۱۴۳ واحد خودمالک ۱۶۳ واحد بازآفرینی و ۱۹۵ واحد روستایی است. همچنین از ۲ هزار قطعه زمین تخصیصی در استان هزار و ۴۰۰ قطعه مربوط متقاضیان نهضت ملی مسکن و ۶۰۰ قطعه به متقاضیان جوانی جمعیت است.

میرمحمد مودی ادامه داد: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در استان حدود ۱۲۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۸۶۸ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی افزود: تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۴ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۴ هزار و ۳۲۸ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، نه هزار و ۵۸۵ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج هزار و ۶۸۵ واحد به مرحله اتمام سفتکاری و دوهزار و ۶۱۵ واحد به مرحله اتمام نازک کاری رسیده‌ است.

دبیر شورای مسکن استان ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت نیز ۲۰ هزار و ۷۳۶ نفر در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر برای فرزند سوم و بیشتر  و ۹ هزار و ۴۳۵ نفر برای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۱ هزارو۲۷۳ نفر تامین زمین انجام شده افزود: از تعداد کل متقاضیان ثبت نامی ۸ هزار و ۸۱۰ نفر تایید نهایی شده اند و برای ۶ هزار و ۸۱۷ متقاضی قرعه کشی انجام شد و برای ۲ هزار و ۴۳۳ متقاضی تخصیص زمین در سامانه انجام گرفته است.