شناسهٔ خبر: 170765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصفهان، فارس و قم بیشترین مقاصد سفر یزدی ها در خرداد

تردد در استان یزد رئیس مرکز مدیریت راه های استان یزد گفت: در خرداد ماه سال جاری بیشترین مقاصد سفر مردم استان یزد به استان های اصفهان، فارس و قم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، حسین عقدایی در ارائه گزارش ترددهای استان در خردادماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در خردادماه بیشترین سفر از محورهای مواصلاتی استان یزد به مقاصد اصفهان، فارس و قم بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان یزد افزود: عنوان پرترددترین محورهای مواصلاتی استان در بازه زمانی فوق نیز به محورهای مهریز- یزد، یزد- مهریز و یزد - تفت اختصاص یافت.

عقدایی تصریح کرد: تردد بین استانی در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ضمن اینکه از ابتدای خرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۹ درصد سهم تردد وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.

وی در رابطه با سرعت متوسط خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان در خرداد ۱۴۰۳ عنوان کرد: متوسط سرعت ۷۶ کیلومتر بوده که در محورهای یزد-مهریز و بالعکس و منشاد - مهریز بالاترین سرعت به ثبت رسیده است.