شناسهٔ خبر: 170771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی:

پروازهای روزانه فرودگاه مشهد رکورد زد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: رکورد پروازی جدیدی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با انجام ۲۳۲ نشست و برخاست برای اول تیرماه امسال در این فرودگاه ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ محمود امانی‌بنی مدیر کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: یکم تیرماه امسال ۳۲ هزار و ۳۴۸ مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد جابجا شدند که این رکورد در انجام پروازهای مسافری در چهار سال گذشته و از سال ۱۳۹۸ تاکنون ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مشهد شاهد رشد ورود زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج در فرودگاه مشهد نیز اظهار کرد: تا ششم تیرماه امسال، ۶ هزار و ۱۳۴ زائر خراسانی سرزمین وحی با ۲۸ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه بین‌المللی مشهد بازگشتند.

وی ادامه داد: روند بازگشت حجاج خراسان های رضوی و شمالی به مشهد تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

امانی بنی از استقبال‌کنندگان پروازهای حجاج تقاضا کرد تا مراسم استقبال را در منازل برگزار کرده و به فرودگاه مراجعه نکنند.

وی گفت: اکنون نیز عملیات اعزام حجاج بیت الله الحرام از این فرودگاه در حال اجرا است و بیش از ۱۰ هزار زائر در موسم حج از این فرودگاه تا ۱۲ خرداد توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.