شناسهٔ خبر: 170773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزش باد همراه با غبار خراسان‌رضوی را فرا می‌گیرد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد با احتمال بروز خسارت در این استان، از ظهر امروز شدت گرفته و موجب وقوع گرد و غبار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ محمد غیوری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز و روزهای نخست هفته آینده بویژه در نیمه شرقی استان وزش باد شدید توام با خیزش و انتقال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بر میزان ابرناکی افزوده شده، به طوریکه در دامنه های "هزار مسجد" و مناطق شمال‌ غرب استان، رگبار پراکنده باران، همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ رخ خواهد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین از امروز تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی استان، کاهش نسبی دمای هوای روزانه را شاهد خواهیم بود.

غیوری افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین شدت وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در داورزن به ثبت رسید و شهرهای فریمان با ۱۲ درجه و سرخس با ۳۸ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدت دمای هوای شهر مشهد بین۲۰ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بود و پیش بینی می‌شود امروز در گرمترین ساعات دمای هوای این شهر به ۳۴ درجه سلسیوس و در خنک‌ترین ساعات به ۲۱ درجه برسد.