شناسهٔ خبر: 170813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به اردبیل:

پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اردبیل چشمگیر است

ببینید: بازدید یک روزه ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه با همراهی استاندار اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از مدیران استانی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اردبیل ، پروژه های مشارکتی ، تونل دوم حیران و شرکت در جلسه شورای مسکن استان  (1) مدیر عامل سازمان ملی زمین گفت: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرحهای مشارکتی پیشرفت چشمگیری در استان اردبیل داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از پروژه‌های مشارکتی و طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ساخت واحدهای مسکونی با سرعت و در قالب شهرک‌های متعدد در حال اجراست که برای ۲۷ هزار متقاضی تخصیص زمین و پروژه انجام شده و ۲ هزار متقاضی نیز تا ۲ ماه آینده صاحب زمین و تخصیص پروژه خواهند شد.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن شرایط خوبی را فراهم کرد تا دولت بتواند برای جبران عقب‌ماندگی سال‌های گذشته دست به کار شده و واحدهای مسکونی باکیفیتی را احداث و تحویل متقاضیان دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: هر چند در برخی شهرها در تامین زمین دولتی با موانع و مشکلاتی روبه‌رو بودیم اما با الحاق و خرید زمین از بخش خصوصی و مردم تلاش شد تا این کمبود جبران شده و حرکت رو به جلویی را در ساخت و تامین مسکن شاهد باشیم.

مالکی یادآور شد: اقدامات خوبی را در آغاز عملیات احداث مسکن شاهد بودیم که عملاً از آبان ماه ساخت واحدها شروع شد و قرار است چهار میلیون واحد مسکن را احداث و تحویل دهیم که جبران عقب‌ماندگی ماه‌های گذشته نیز به انجام رسیده است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان را مثبت اعلام کرد و گفت: نسبت به دولت گذشته روند مثبت بوده و رشد تولید در این حوزه به ۷.۱ دهم رسیده و متوسط رشد بخش مسکن را در این ۲۰ سال به ۲.۱ دهم و متوسط رشد در این سه سال ۳.۲ دهم بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان این بازدید اضافه کرد: در تامین زمین نیز به ویژه در مناطق روستایی برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شد تا ما به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم که در مناطق روستایی تا ۵۰۰ هزار فقره واگذاری زمین انجام شده و یا در مرحله اجرا است.

در ابتدای این بازدید محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: طبق برنامه ابلاغی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی سهم استان اردبیل احداث بیش از ۷۹ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.