شناسهٔ خبر: 170846 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور ادامه بهسازی و ارتقای سطح ایمنی پروازها؛

سطوح پروازی فرودگاه شهدای بم به مدت ۴ ماه بسته شد

فرودگاه بم مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: سطوح پروازی فرودگاه شهدای بم برای ادامه بهسازی و ارتقای سطح ایمنی پروازها به مدت چهار ماه بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان، علی جزینی‌زاده با اشاره به ادامه روند بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای بم، اظهار کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با استان، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرمانداری شهرستان بم، مجوز انسداد سطوح پروازی فرودگاه شهدای بم به مدت چهار ماه صادر شده است. 

وی وجود ترک‌های طولی و عرضی و شن‌زدگی شدید عوامل پروازی فرودگاه شهدای بم را علت بهسازی اساسی این باند اعلام کرد و افزود: بنا بر ضرورت حفظ ایمنی پروازها و نشست و برخاست بهتر هواپیماها در این فرودگاه، بهسازی کلی سطوح پروازی از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مدتی پیش آغاز شده است. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از انجام پرواز حین عملیات بهسازی در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: هم‌زمان با پروژه بهسازی سطوح پروازی، اجرای پروژه‌های متعدد دیگر در بخش‌های ترمینالی، محوطه‌ها و ابنیه فرودگاه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شرایط دمایی بالای ۴۰ درجه سانتی گراد در حال انجام است. 

وی ضمن عذر خواهی از مردم شریف شرق استان و شهرستان دارالصابرین بم، تصریح کرد: برای حفظ و ارتقای ایمنی پروازها و رفاه حال هم‌استانی‌ها، خاصه مردم شریف شرق استان، باند فرودگاه شهدای بم در بازه چهار ماهه تحویل پیمانکار شده است و پس از آن با چهره و فعالیتی جدید، ایمن‌تر از پیش در خدمت همشهریان خواهد بود.