شناسهٔ خبر: 170863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت محور زهمکان_صوغان به طول ۳.۵ کیلومتر با اعتبار ۷ میلیارد تومان

راهداری مدیرکل راهداری جنوب کرمان از اجرای عملیات آسفالت ۳.۵ کیلومتر دیگر از محور روستایی زهمکان_سرنی_صوغان در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان صبح امروز در بازدید میدانی از اجرای ۳.۵ کیلومتر از عملیات آسفالت ادامه مسیر زهمکان_سرنی_صوغان گفت: احداث محور فاریاب_زهمکان_ارزوییه از سال ۸۳ آغاز شده است که‌ طی ۱۸ سال ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در راستای نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این محور نیز در اولویت اقدامات این اداره قرار گرفت که به فضل الهی تنها طی دو سال اخیر ۱۲/۵ کیلومتر از این مسیر احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

محمودی ادامه داد: الباقی مسیر هم طی سه قرارداد به مبلغ مجموعا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان با سرعت در حال انجام است که امیدواریم با تامین اعتبار به موقع، بتوانیم حداکثر طی سه سال آینده شاهد بهره برداری کامل و برقراری ارتباط بین شهرستانهای فاریاب و ارزوییه باشیم.

مدیرکل راهداری جنوب کرمان از اهمیت احداث این محور گفت بیان کرد: با احداث این محور حدود ۱۵۰۰ خانوار روستایی بهره مند می‌شوند و همچنین با فعال شدن ده ها معدن و کوتاه شدن مسیر جنوب کرمان به استان فارس و تبادل حمل‌ونقل روان جهت پوشش محصولات کشاورزی منطقه در این مسیر، تحول اقتصادی مهمی‌ در زمینه اشتغال و صرفه جویی در مصرف سوخت رقم خواهد خورد.