شناسهٔ خبر: 170865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر اعلام کرد؛

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۲۰کیلومتر راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر

لکه گیری آسفالت محور بردسکن رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: ۳۲۰ کیلومتر از راههای شنی و خاکی این شهرستان در ۳ ماهه گذشته تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران ۵۹۵ کیلومتر از کانال‌های طرفین در محورهای مواصلاتی  را پاک‌سازی کرده‌اند گفت: در این مدت راهداران عملیات خاک‌برداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم  رابا حجم ۳۵ هزار متر مکعب خاک‌برداری و خاکریزی اجرا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته لق گیری سنگ‌های سست از ترانشه هادر محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۸۰ نفر ساعت انجام شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران از ۱۲ دستگاه سیستم روشنایی تونل در ۷ نقطه به طور مستمر نگهداری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در ۳ ماهه گذشته از خط کشی ۳۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده ۵۹۵ کیلومتر از  حریم راه تسطیح و آزادسازی شده است.

بابائیان با بیان اینکه در این مدت محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر با استفاده از۸۰ تن آسفالت سردوگرم  لکه گیری شده ادامه داد: تعریض پل دالی ۳ متری با باکس‌های بتنی در طرفین جاده و خاکریزی پشت دیوار حایل پل و اجرای رمپ‌های ورودی و خروجی به تعداد ۲ دستگاه و تعمیر پل موجود در محورهای اصلی و فرعی به تعداد ۲ دستگاه توسط راهداران  انجام شده است.

وی در ۳ ماهه گذشته اجرای ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت در کیلومتر ۸۰ محور اردبیل- سرچم و ابنیه فنی و زیرسازی راه روستاهای پیرآغاج، جعفرلو و اسفرنجان را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: عملیات تثبیت عرشه پل دالی ۴ دهانه ۱۰ متری پل گنجگاه و پل طاقی ۳ متری در خروجی تونل شماره ۹ نیز اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر همچنین در مدت یاد شده به اجرای ساختمان نمازخانه و سرویس بهداشتی واقع در کیلومتر ۱۰۵ محور شریانی اردبیل – سرچم اشاره کرد و گفت: عملیات شانه‌سازی و افزایش سطح بخشندگی راه در کیلومتر ۱۲۵ الی ۱۳۰ اردبیل – سرچم به حجم ۰۰۰ /۲ متر مکعب انجام شده است.

وی تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبروها به تعداد ۱۹دهانه به حجم ۹۵ متر مکعب، تعمیر، بازسازی و نصب ۵۲۰ عدد تابلو و علائم، شستشوی ۹۰۰ عدد  علائم راهداری، تعمیر، بازسازی و نصب ۱۹۲ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۶ عدد چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی، نصب و تعمیر ۹۵متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در بزرگراه و نصب ۲۲ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: با هدف حفاظت وصیانت از حریم راه به‌عنوان سرمایه ملی تاکنون با حضور گشت راهداری در محورها جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه  ۲۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان و متجاوزان راه ابلاغ و ۱۱ عدد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.