به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پاسخ روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران به بیانیه سیاسی آقای پورسیدآقایی مدیرعامل اسبق راهآهن به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
روز گذشته، جناب آقای پورسید آقایی مدیر عامل راهآهن در دولت جناب آقای روحانی، در بیانیهای سیاسی و حاوی مطالب دروغ، توهینآمیز و خلاف واقع، به سیاهنمایی علیه راهآهن و سایر بخشهای دولت سیزدهم پرداختهاند که بیان نکاتی در این راستا تبیینکننده خواهد بود:
۱- در عباراتی محیر العقول ایشان ملاک انتصابهای راهآهن دولت سیزدهم را به جای شایستهسالاری، «رانت و توصیه و معامله» دانستهاند! جالب اینجاست که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، از میان قائم مقام و شش معاون راهآهن، تنها یکی از معاونین جابجا شدند در حالیکه جناب آقای پورسیدآقایی پس از انتصاب به مدیر عاملی راهآهن، قائم مقام و ۵ معاون را به سرعت برکنار کردند و تنها یکی از معاونین که دانشجوی سابق ایشان بوده است را ابقا نمودند! ظاهرا این اقدام ایشان معنای جدید شایستهسالاری و پرهیز از قبیلهگرایی بوده است!
۲- در خصوص آقای دکتر صالحی، مدیر عامل راهآهن دولت سیزدهم نیز فارغ از تجارب مدیریتی در وزارت صنعت، وزارت رفاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین شرکتهای ریلی باری و مسافری، ایشان سالها پیش از انتصاب در راهآهن، فارغالتحصیل دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف با موضوع رساله ریلی بوده و همچنین برگزیده جشنواره خوارزمی در سال ۱۳۹۱ با موضوع ریلی بودهاند و مقالات متعدد ISI در دسته Q۱ و Q۲ در حوزه ریلی داشتهاند که اگر جناب آقای دکتر پورسیدآقایی تنها یکی از این مقالات را داشتند، احتمالا به دلیل رکود علمی از دانشکده مهندسی راهآهن دانشگاه علم و صنعت اخراج نمیشدند. البته با انتصاب به مدیر عاملی راهآهن در دولت آقای روحانی مجددا به دانشگاه بازگشت داشتند که باید پرسید که آیا «رانت و توصیه و معامله» به کار رفته است یا خیر؟!
۳- بهتر است آقای دکتر پورسیدآقایی پاسخ دهند که بر اساس کدام اصول شایستهسالاری، دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته آبیاری و زهکشی را به عنوان معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل راهآهن منصوب کردند و زمینهساز مدیر عاملی ایشان را فراهم نمودند به نحوی که در پایان دولت جناب آقای روحانی، بزرگترین معضل و بحران حمل و نقل ریلی کشور انباشت بدهیها و تعمیرات چند ده هزار میلیارد تومانی بود. البته به لطف الهی و تلاشهای شبانهروزی راهآهن دولت سیزدهم و حمایتهای رئیس جمهور شهید و استجازه مقام معظم رهبری در خصوص تهاتر نفت این معضل در حال برطرف شدن است.
۴- سیاهنمایی و کتمان دستاوردهای راهآهن دولت سیزدهم در حالیست که به گواه آمار دستاوردهای این دولت با توجه به آنچه از دولت قبل تحویل گرفته است کم نظیر بوده است و ثبت رکورد بیشترین ناوگان ریلی تولیدی، رکورد بیشترین ترانزیت ریلی، رکورد کمترین سوانح ریلی و همچنین رکورد بیشترین جابجایی مسافر ریلی تاریخ راهآهن از آن جمله است.
۵- از سوی دیگر بودجه سالیانه راهآهن در زمان آقای دکتر پورسیدآقایی و دولت اول جناب آقای روحانی بر مبنای دلار بیش از ۵ برابر وضعیت فعلی بوده است و ایشان باید پاسخگوی حیف و میلها، عدم ناکارآمدیها، سوانح متعدد و مفاسد دوره خود باشند که در اذهان فعالین ریلی نقش بسته است. آیا آقای پورسیدآقایی در خصوص مدیر کل مالیشان که رشوه گرفته بود و در این دولت پیگیری و محاکمه شد نظری ندارند؟ و یا دلیل اینگونه سیاهنماییها ناراحتی از مقابله با مفاسد دوستان ایشان در راهآهن و برخی شرکتهای ریلی نیست. البته موارد مشابه بسیار است که انشاءالله در فرصتهای آتی تبیین میگردد.
روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران»