شناسهٔ خبر: 170884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان قزوین خط‌کشی شد

خط کشی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای، ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های این استان طی سه ماهه نخست سال جاری خط‌کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی از مزایای اجرای طرح خط‌کشی جاده‌ها است.

وی اضافه کرد: این اداره کل به منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از اعتبارات، این خط‌کشی‌ها را به صورت امانی و پیمانی انجام داده است.

حق‌لطفی ادامه داد: احیا و اجرای عملیات خط کشی جاده‌ها که سالانه در ۲هزار کیلومتر از راه‌های استان انجام می‌شود، در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات جاری این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها نصب تابلوهای هشدار دهنده و انتظامی است که در این مدت، ۱۳۴متر طول تابلوی اطلاعاتی، ۴۶۰ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی نصب شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، نصب ۹۷۰ متر طول گاردریل جدید و تعمیر ۱۷هزار و ۴۰۰ متر طول گاردریل خسارت دیده، نصب روشنایی نقطه‌ای به تعداد ۷مورد و چراغ چشمک‌زن به تعداد ۱۲ چراغ را از دیگر اقدامات در جهت ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش سوانح عنوان کرد.