شناسهٔ خبر: 170904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه های ارتباطی گچساران در مدار توسعه

محور ارتباطی گجساران گچساران یکی از شهرستان‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است و اهمیت آن سبب شده است تا پروژه‌های مختلف این شهرستان از جمله راه نیازمند توجه ویژه متولیان مربوطه باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، شهرستان گچساران یکی از شهرهای مهم باسابقه دیرینه تاریخی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد است که با شروع خیزش مردمی ایران علیه رژیم پهلوی با رهبری علما و روحانیون از طریق تظاهرات، تعطیلی بازار، اعتصاب کارکنان صنعت نفت و شهادت ۶ جوان گچسارانی اوج فعالیت‌های انقلابی خود را نشان دادند.

در این شهرستان علاوه بر سابقه فرهنگی، دینی و انقلابی دارای ظرفیت‌های مختلف در حوزه گردشگری در مناطقی همچون روستای دیل، روستای مارین، آرامگاه حکیمه خاتون (س)، آبشار کیوان، آبشار گنج و منطقه حفاظت شده کوه خامین از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است.

پروژه‌های ارتباطی گچساران نیازمند نگاه ویژه مسئولان

وجود جاذبه‌های فراوان در کنار مرکزیت فرهنگی، انقلابی و حتی سیاسی این شهرستان سبب شده است تا اتمام طرح‌ها و پروژه‌ها در این شهرستان نیازمند توجه بیشتری توسط متولیان مختلف باشد.

یکی از بخش‌های مهم در این شهرستان پروژه‌های راه است تا با توسعه راه‌ها، آسفالت، رفع چالش‌های ارتباطی بتواند روند رشد و توسعه این شهرستان با رفع بن‌بست‌های ارتباطی محقق شود.

۸ طرح راه‌سازی شهرستان گچساران در دست ساخت

در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پیگیری، توسعه، آسفالت و رفع مشکلات راه‌های شهرستان گچساران در گفتگویی به ۸ طرح راه‌سازی شهرستان گچساران در حال ساخت، پیگیری و فعال اشاره کرد و گفت: جاده ارتباطی کنارگذر دوگنبدان، گچساران - پازنان - رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران، تکمیل زیر گذر پشکان از مهم‌ترین طرح‌های در دست راه و شهرسازی گچساران است.

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای  کمربندی دوگنبدان 

وی با بیان اینکه ساخت کنارگذر گچساران با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال فعال است گفت: در سال ۱۴۰۲ برای طرح‌های حوزه کمربندی دوگنبدان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌ داده‌شده است.

وی گفت: طرح عمرانی جاده گچساران - پازنان - رگ سفید با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در دست‌ساخت است و تکمیل زیرگذر پشکان یکی دیگر از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی است که تمام زیر ساخت‌ها آماده و به‌زودی آسفالت خواهد شد.

راستا اظهار کرد: قطعه یک جاده گچساران بابا کلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.