شناسهٔ خبر: 170942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت، ترمیم و لکه‌گیری در جاده‌های شهرستان ازنا

روکش آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا از انجام ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت، ترمیم و لکه گیری در محور های اصلی و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی لرستان، سجاد درگاه پور به اقدامات شاخص اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: ایمن سازی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی این شهرستان در این مدت، کاهش تصادفات و آمار صفر تصادفات فوتی را درپی داشته است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل نصب تابلو و علائم، ایمن سازی نقاط پرتگاهی با ایجاد هره های خاکی، نصب و مرمت گاردریل های جانبی و وسط، اجرای خط کشی، نصب ۶۰۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۱۵۰ عدد استوانه ایمنی، نصب ۴۰ عدد بشکه ایمن در ابتدای نیوجرسی و و رفیوژ وسط، نصب ۱۵۰ عدد فلش های بتنی آشکارساز، ایمن سازی دهانه پلها، ایمن سازی و امحای شی و قطعات ثابت در حاشیه راهها، نصب چراغ های چشمک زن در نقاط پرتصادف، اصلاح و حذف دو قوس خطرناک در محور ازنا اراک ، شانه سازی در محورهای مواصلاتی، ایجاد شیب شیروانی، برقراری شبکه برق روشنایی در دو نقطه حادثه‌خیز پازردآلو در محور ازنا دورود و تقاطع برناباد در محور ازنا_الیگودرز و همچنین استقرار گشت مستمر راهداری در نقاط پر تصادف و حادثه‌خیز بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا تصریح کرد: دو زیر گذر دولت آباد و زیرگذر برناباد در محور ازنا الیگودرز که جز پروژه های مهم جهت کاهش تصادفات در شهرستان می باشد در حال اصلاح و تکمیل زیرگذر لاین برگشت می باشد که  زیر گذر دولت آباد در روزهای آتی و نیز زیرگذر برناباد تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

درگاه پور اضافه کرد: روکش آسفالت و لکه گیری و ترمیم محورهای مواصلاتی شهرستان ازنا در سه ماه نخست به طول ۶۰ کیلومتر انجام گرفته است و ادامه‌ی کار در حال پیشرفت است.

 وی بیان کرد: در این مدت تعمیر و مرمت گاردریل های تصادفی و معیوب بصورت امانی توسط اکیپ تأسیسات شهرستان به طول ۵۰۰ متر انجام شده است.

وی ادامه داد: با همکاری و مساعدت اداره کل راهداری و معاونت فنی و روستایی پروژه های مهم دیگر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا احداث نمازخانه ( زائرسرا) و حصار راهدارخانه محمودآباد در محور ازنا دورود می باشد که عملیات آن در حال انجام می باشد،  همچنین ساخت ساختمان پلیس راه ازنا اراک و رمپ های ورودی و خروجی آن  تکمیل شده است که بزودی افتتاح خواهد شد.