شناسهٔ خبر: 170943 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر خوزستان طی دولت سیزدهم

گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان  ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو با اشاره به جایگاه بنادر خوزستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زنجیره تأمین کالای اساسی اظهار کرد:۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.

تسریع در روند خروج کالای اساسی و تسهیل فرآیند ورود آن به بنادر در دولت سیزدهم به منظور ارتقاء امنیت غذایی کشور از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است و از این رهگذر با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط ۴۷ میلیون تن کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد که سهم ۶۶ درصدی در تأمین کالای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است.

گرایلو همچنین در تشریح رویه‌های گمرکی در بازه زمانی یاد شده، میزان واردات را ۵۷ میلیون تن عنوان کرد و افزود: صادرات نیز طی این مدت ۷۱ میلیون تن بوده است.

وی رویه گمرکی کابوتاژ را در سه ساله دولت سیزدهم ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تن و ترانزیت خارجی را بالغ بر ۶ میلیون تن عنوان کرد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی با هدف افزایش توان عملیاتی بنادر خوزستان در ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان و صاحبان کالا اظهار داشت: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به این منظور اختصاص داده شده است.