شناسهٔ خبر: 171007 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی:

سیستم سازه‌ای بیمارستان ۱۶۰ تختی زابل به روز رسانی شد

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن بازدید از بیمارستان‌های در حال ساخت ۵۰۰ تختی ایرانشهر و ۱۶۰ تختی زابل در استان سیستان و بلوچستان از به روز رسانی سیستم سازه‌ای بیمارستان زابل طبق آیین‌نامه ۲۸۰۰ خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی که به منظور بازدید از برخی از پروژه‌های مرتبط با این وزارتخانه به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در سفر به استان، پروژه ۵۰۰ تختی بیمارستان ایرانشهر، ساختمان در حال احداث اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین بیمارستان ۱۶۰ تختی زابل بازدید شد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود: احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد. هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر به بودجه فراوانی نیاز دارد اظهار امیدواری کرد تا با تخصیص به موقع این پروژه بااهمیت استان در زمان مقرر به اتمام برسد و تحویل بهره‌بردار شود.

نبیان توضیح داد: احداث ساختمان اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۱ درصد پیشرفت مالی دارد از دیگر پروژه‌هایی است که در سطح استان در حال انجام است. در برنامه است تا با تخصیص اعتبارات مالی در زمان مقرر، تا پایان شهریور ۱۴۰۴ این پروژه تکمیل و تحویل شود.

وی بازید از مراحل احداث بیمارستان ۱۶۰ تختی ایرانشهر را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که در سفر به سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد و افزود: احداث بیمارستان ۱۶۰ تختی زابل از ۱۳۹۰ آغاز شد و جزو پروژه‌هایی بوده است که طبق آخرین ویرایش آیین‌نامه ۲۸۰۰ (آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله) سیستم سازه‌ای آن به روز رسانی شد. مقرر است تا طبق قانون این پروژه سال ۱۴۰۵ خاتمه یابد و سه ماه آینده حداکثر اسکلت آن ۱۰۰ درصد به اتمام می رسد و هم‌زمان کارهای سفت کاری نیز شروع شده است.

نبیان تصریح کرد: با تخصیص اعتبار مناسب و به موقع این پروژه، بیمارستان ۱۶۰ تختی زابل در سال ۱۴۰۵ تکمیل خواهد شد.