شناسهٔ خبر: 171030 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۲۱ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان مرکزی

جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به کاهش فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماه ابتدای سال جاری گفت: تلفات ناشی از حوادث رانندگی طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در نشست تخصصی کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی (کمیسیون ایمنی راه‌ها) اظهار کرد: امیدواریم با هم افزایی دستگاه ها و همکاری همه جانبه در استان تصمیمات خوبی گرفته شود تا شاهد بیش از پیش کاهش حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی افزود: تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سه ماهه ابتدای سال کاهشی بوده و وضعیت بهتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم، اما طی روزهای اخیر چند مورد تصادف منجر به فوت رخ داده که نشان می دهد باز هم باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر حوادث مربوط به آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها است، باید در این خصوص چاره ای برای کاهش سرعت خودروها در سطح جاده ها بیندیشیم؛ دستگاههای متولی در این خصوص باید راهکارهای خود را ارائه دهند تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

جهانی با اشاره به فعالیت سامانه های هوشمند ثبت تخلف سرعت افزود: ۸۶ دوربین ثبت تخلف سرعت در استان وجود دارد که با توجه به مشکلاتی که پیش آمده ۷۳ دوربین فعال است؛ در سه ماه ابتدای سال جاری تعداد تخلفات سرعت در راههای استان مرکزی ۴۶۷ هزار و ۶۶۶ مورد و تعداد پلاکهای مخدوش نیز بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار مورد بوده است؛ وجود دوربین در سطح جاده ها به تنهایی باعث کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن نمی شود.

وی یادآور شد: میانگین فاصله بین دوربین های ثبت تخلف سرعت در استان ۲۳ کیلومتر است و جزو سه استان برتر در تعداد دوربین ها هستیم؛ میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه‌های استان برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده، این رقم برای میانگین کشوری ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۶ میلیون و ۵۶۷ هزار تردد خودرو توسط ۷۰ سامانه تردد شمار برخط در جاده‌های استان ثبت شده است.

جهانی با اشاره به کاهش فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ۳ ماه ابتدای سال جاری ۱۱۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است؛ سهم آزادراه ها ۱۹ درصد، بزرگراه ها ۳۲، اصلی ۱۶، فرعی ۲۴ و روستایی ۹ درصد از تصادفات فوتی است.

وی همچنین با اشاره به پروژه های مهم فعال در سطح استان کفت: تعریض محور –آهنگران-ساروق-کمیجان یکی از پروژه های مهم استان است که به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده و در انتهای عملیات اجرایی است.