شناسهٔ خبر: 171047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جا به جایی بیش از ۵۰۰ هزار نفر با ناوگان عمومی مسافربری خراسان شمالی

مسافر بیش از ۵۰۰ هزار نفر طی بهار امسال با ناوگان عمومی مسافربری خراسان شمالی، درون و برون استان جا به جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)،  سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جابه‌جایی بیش از ۵۰۰ هزار نفر طی بهار امسال با ناوگان عمومی مسافربری خراسان شمالی، درون و برون استان خبر داد و گفت: جا به جایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: برای حمل مسافران به نقاط مختلف استان و کشور ۶۰ هزار و ۶۹۳  سفر انجام شده که نسبت بهه بهار سال قبل ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

این مسئول اظهار کرد: در این مدت ۷۴.۴ درصد مسافران، درون استانی و ۲۵.۶ درصد برون استانی سفر کرده اند. 

سبحانی ادامه داد: ۵۶.۷ درصد مسافران توسط مینی بوس، ۲۲.۷ درصد با سواری کرایه عمومی و ۲۰.۷ درصد توسط اتوبوس جا به جا شده اند. 

وی گفت: ۳۸ شرکت مسافری با هزار و ۳۰۴ راننده و ۸۲۳ دستگاه ناوگان شامل ۱۴۴ دستگاه اتوبوس، ۲۴۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۰ دستگاه سواری کرایه عمومی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند. 

سبحانی اضافه کرد: مسافران می‌توانند انتقادات و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط با تخلف شرکت‌ها، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.