شناسهٔ خبر: 171049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز سفرهای تابستانی و اقدامات جهت برنامه ریزی جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی

حمل و نقل خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اقدامات این حوزه جهت برنامه‌ریزی برای جابجایی ایمن و راحت مسافران باتوجه به آغاز سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) علی اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و در پیش بودن ایام اربعین و پیش‌بینی افزایش سفرها، اقداماتی در راستای ارتقای ایمنی و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: این اقدامات شامل مواردی از جمله کنترل و نظارت بر ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی که این امر شامل؛ بررسی وضعیت فنی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سواری‌های کرایه، همچنین رانندگان و مدارک آن‌ها می‌شود. 

مزیدی تصریح کرد: کنترل عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها و مراکز معاینه فنی، به منظور اطمینان از صحت انجام معاینات فنی، عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها و مراکز معاینه فنی مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت. 

وی اظهارکرد: هماهنگی لازم بین دستگاه‌های ذیربط برای انجام هرچه بهتر این اقدامات از جمله هماهنگی لازم بین ادارات راهداری و حمل و نقل، پلیس راه، اورژانس و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد، هدف از این اقدامات، ارتقای ایمنی سفرها و کاهش تصادفات رانندگی در طول فصل تابستان و ایام اربعین است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و به نشانی www. payaneha. com و www. payaneha. ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت‌های صادره شرکت‌های حمل و نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات اشاره کرد و یادآور شد: راه اندازی اپلیکیشن درب به درب شرکت‌های سواری کرایه عمومی برون شهری از دیگر برنامه‌های شاخص بخش حمل و نقل مسافری عمومی برون شهری است. 

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها دراستان خواهد بود.