شناسهٔ خبر: 17107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۶ طرح راهسازی دزفول در استان خوزستان

جاده معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول از اجرای ۶ طرح راهسازی در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد ترافیک روان در برخی جاده‌های شهری و روستایی دزفول خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان، عبدالحسین پوررکنی افزود: این طرح‌ها شامل تعریض جاده چهارراه آوج تا سه راه بنوت و شهرک خیبر، سه راه بنوت تا سه راه سیاه منصور ، جاده فضیلی حدفاصل شوشتر تا جاده بنوت ،جاده شیرین‌آب از آزادراه تا شهرک حمزه و شیرین‌آب و تعریض جاده دریاچه خواهند بود.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به دزفول گفت: در این سفر مقرر شد ۶۱ کیلومتر از جاده سردشت به سمت روستای بوالحسن با اعتباری افزون بر ۱۲۷ میلیارد ریال آسفالت و بهسازی شود که در حال حاضر پروژه ازسوی پیمانکار آغاز شده است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول احداث جاده پل کول را از دیگر طرح‌های راهسازی در دزفول برشمرد و گفت: به دلیل خرابی جاده مذکور ، عشایر ناچار به طی مسیر در مدت ۱۴ ساعت هستند که با اختصاص ۲۷ میلیارد ریال  آغاز شده و دو هزار و ۷۰۰ متر نیز مسیر شکافی شده است .

وی مدت اجرای این پروژه را ۱۸ ماه دانست و گفت: احداث مجتمع آبرسانی به دو بخش سردشت و شهیون از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرستان دزفول است که به دلیل تامین نشدن اعتبار آن در سال گذشته اجرای آن در دست پیگیری است.

وی اعتبارات عمرانی شهرستان دزفول در سال جاری از محل ماده ۱۸۰ را حدود ۳۲۰ میلیارد ریال دانست و گفت: سال گذشته کل اعتبار شهرستان دزفول حدود ۳۸۰ میلیارد ریال بود که ۶۰ درصد آن محقق شد.

وی ابراز امیدواری کرد با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات امسال شاهد اجرای کامل طرح های عمرانی در شهرستان دزفول باشیم.

 روکش آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان

پوریا دشتی زاده مدیر راه روستایی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در خبری دیگر از احداث و روکش آسفالت ۱۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و ضمن اشاره به اجرای ۲۰۰ کیلومتر آسفالت و روکش راه روستایی خوزستان تا پایان امسال گفت: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ما امسال اجرای ۱۵۰ کیلومتر احداث و روکش آسفالت راه روستایی بود که تاکنون ۱۳۰ کیلومتر آن محقق شده و تا پایان سال نیز ۷۰ کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۱۱۰ پروژه فعال راهسازی در سطح خوزستان داریم که تا پایان امسال نیز ۲۰ پروژه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد و اکنون اقدامات لازم و مناقصات این پروژه‌ها نیز درحال انجام است.

مدیر راه روستایی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: میزان اعتبار ۱۱۰ پروژه فعال در خوزستان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال آن صورت جلسه شده و ۲۰۰ میلیارد ریال آن دریافت شده است.

وی با بیان اینکه از اعتبارات ملی تاکنون هیچ رقمی را دریافت نکرده‌ایم گفت: بیشتر مشکلات اعتباری پروژه‌های خوزستان به دلیل همین اعتبارات ملی است و تاکنون از طریق ماده ۱۸۰، اعتبارات استانی و شرکت نفت اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها را تامین کرده‌ایم.

دشتی‌زاده با بیان اینکه منابع ملی تنها تامین کننده قیر مورد نیاز پروژه‌های راه خوزستان است افزود: امسال وزارتخانه راه و شهرسازی ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های احداث و روکش آسفالت راه‌های روستایی خوزستان را از طریق تامین قیر مورد نیاز تامین کرده و همین امر کمک شایانی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها کرده است. /

نظر شما