شناسهٔ خبر: 171105 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد؛

تامین نزدیک به یک میلیون قطعه زمین در روستاها برای نهضت ملی مسکن

بلدی معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تامین یک میلیون قطعه زمین در روستاها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه مسکن، گفت: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که برای همه این روستاها طرح هادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد، در ۲۱ هزار روستا بازنگری طرح هادی نیز صورت گرفته است و در ۲۵ هزار روستا طرح هادی در حال اجراست.

بلدی در خصوص اقدامات انجام شده در روستاها نیز توضیح داد: در دولت سیزدهم حدود ۱۸ هزار کیلومتر معابر روستایی آسفالت شده است که نشان از آسفالت بیش از ۶ هزار کیلومتر در سال دارد.

وی با اشاره به این که تامین زمین یکی از وظایف بنیاد مسکن در روستاهاست، افزود: به ۲ روش زمین به متقاضیان روستایی تخصیص داده می‌شود که یکی زمین‌های دولتی و دیگری تامین زمین با مشارکت مردم است.

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۸۵ هزار قطعه زمین به ساکنان روستاها تحویل داده شده و تسهیلات هم تخصیص داده شده است.

وی در خصوص جهش تولید مسکن و امکان مهاجرت معکوس به روستاها نیز توضیح داد: به بنیاد مسکن تکلیف شد که یک میلیون قطعه زمین آماده سازی  و در اختیار متقاضیان قرار دهد که این رقم برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده بود.

بلدی افزود: از این تعداد تقریباً نزدیک به یک میلیون قطعه شناسایی شده و ۵۰۰ هزار قطعه در سامانه قرار گرفته و تعداد واحدها نیز مشخص شده است و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

بلدی در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی جوانی جمعیت در روستا هاست که در روستاهایی که زمین وجود دارد می توان مشکلات موجود را برطرف کرد و مهاجرت از روستا ها به سمت شهرها را محقق کرد.

وی افزود: برای این که بتوانیم مردم را در روستا نگه داریم و و مهاجرت معکوس داشته باشیم، باید اشتغال ایجاد کنیم که برای این موضوع طرح «منظومه روستایی» چند روستا را مشخص می کند که بر اساس آن مشاوران و تسهیل‌گران پتانسیل‌ها را شناسایی و بحث اشتغال را حل کنند.