شناسهٔ خبر: 171140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

تامین بیش از ۱۸۰۰ هکتار اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، صبح امروز در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین تقاضای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های سمنان و دامغان می‌باشد که با توجه به الحاق اراضی ۲۰۵ هکتاری در شهر سمنان، بحث واگذاری اراضی به مشمولان برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان آغاز شده است.

حسینی طباطبایی ادامه داد: در حال حاضر در استان در قالب ۱۶ سایت نهضت ملی مسکن، تفاهم‌نامه اجرای آماده سازی با شهرداری‌های استان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان افزود: جهت ایجاد مطلوبیت سکونت در سایت‌های نهضت ملی مسکن، احداث واحدهای تجاری، دو باب مدرسه در هر سایت و مسجد در نظر گرفته شده و اعتبارات آن از محل صندوق ملی مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است و در سال ۱۴۰۳ تامین این خدمات روبنایی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان جهت تامین خدمات زیربنایی تاکید کرد: در موضوع خدمات زیربنایی، وزارت راه و شهرسازی، یک سوم تامین اعتبار خدمات زیربنایی را در نظر گرفته است که به دستگاه‌های آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای استان تخصیص داده می‌شود.

حسینی طباطبایی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان جهت تامین خدمات زیربنایی از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجموعه‌های استانی واریز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: در شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان، ظرف هفته گذشته، ۶۱۳ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت و ۴۰۰ مشمول قانون جامع خدمات ایثارگری اراضی خود را دریافت کردند.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان در پایان تصریح کرد: در شهر دامغان، در سه سایت ۴۸ هکتاری، ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری تامین اراضی صورت گرفت و در حال حاضر در شهر دامغان یک هزار و ۴۱۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و برای سایر متقاضیان نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در قالب اراضی ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری شهرک بوستان، تعریف پروژه انجام خواهد شد.