شناسهٔ خبر: 171180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

اجرای ۲۳ کیلومتر از روکش آسفالت آزادراه تبریز – زنجان

نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با تحویل آزادراه تبریز - زنجان به سازمان راهداری، عملیات روکش آسفالت این آزادراه آغاز شد و تا کنون عملیات روکش آسفالت ۲۳ کیلومتر از طول این مسیر برای افزایش ایمنی ترددکنندگان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: آزادراه تبریز – زنجان ۲۸۰ کیلومتر طول دارد که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی و ۸۰ کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار گرفته است.

علیزاده افزود: مرمت و بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان از مطالبات به حق تردد کنندگان این آزاد راه است که تا پایان سال جاری روکش آسفالت این آزادراه به طول ۲۰۰ کیلومتر به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: در طول این مدت سرمایه گذار و بهره بردار این آزادراه به تعهدات خود مبنی بر رفع نواقص و مرمت آسفالت عمل نکرده بود.

علیزاده افزود: با وجود گذشت ۱۷ سال از زمان بهره برداری، عملیات روکش آسفالت از سوی بهره بردار (بانک ملی) در آن انجام نشده بود که امسال با واگذاری آزادراه تبریز – زنجان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عملیات روکش آسفالت این آزادراه آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی چندین پیمانکار در قطعات مختلف این آزادراه در حال آسفالت ریزی هستند، گفت: در تلاش هستیم در کمترین زمان ۶ خط رفت و برگشت ۲۰۰ کیلومتر از این آزادراه آسفالت ریزی شود.

علیزاده، ادامه داد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مقرر شد تا علاوه بر سه هزار میلیارد ریال برای بهسازی این آزادراه، ۱۱ هزار میلیارد ریال نیز برای آسفالت ریزی ۵۳ کیلومتر از آن تخصیص یابد.