شناسهٔ خبر: 171182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان:

«قطعه ۳» پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

جمع آوری بیش از 600 مترمربع انواع تابلوی غیر مجاز در حریم راه های کاشان سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان، به پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: «قطعه ۳» به طول« ۲۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست اجرا بوده و «قطعه ۴» هم به طول حدود «۱۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

سید احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباطی زنجان – دندی – تخت سلیمان جاده‌ای کوهستانی بوده که به دلیل عرض کم از جمله جاده‌های حادثه‌خیز استان به شمار می‌رود و از طرفی تردد کامیون‌ها نیز در این جاده به نسبت دیگر جاده‌ها بیشتر است.

وی بیان کرد: همچنین با ساخت این طرح مسیر تردد استان زنجان با بخش جنوبی استان آذربایجان غربی از دو و نیم ساعت به یک و نیم ساعت کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، بیان داشت: این پروژه جزو پروژه‌های تفویضی نبوده و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می‌شود.  

خلیلی، گفت: از مهم‌ترین ضرورت‌های اجرای این طرح افزایش ایمنی محور برای استفاده مسافران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین و همچنین ایجاد و بهسازی راه ارتباطی استان زنجان با استان آذربایجان غربی و راه ارتباطی مرکز استان با شهرستان‎های دندی و ماهنشان و راه ارتباطی روستاهای تابعه با مرکز شهرستان دندی و افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای و افزایش ظرفیت ترانزیت مصالح معدنی است.  

وی ابراز کرد: محور مذکور ذیل طرح بهسازی راه اصلی زنجان- تکاب و زنجان- بیجار با طول «۱۲۸  کیلومتر» در محدوده استان زنجان بوده که «۳۰کیلومتر» از آن در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: هم اکنون «قطعه ۳» به طول «۲۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست اجرا بوده و «قطعه ۴» به طول حدود «۱۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.