شناسهٔ خبر: 171187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

خسارت سیل به ۲۲۹ کیلومتر راه ارتباطی مازندران

مازندران-کندوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها به ۲۲۹ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان را در حدود ۸۵۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین، آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است.

وی طول راه‌های آسیب دیده استان را ۲۲۹کیلومتر، تعداد پل‌ها و آبرو و دیوار آسیب دیده را ۴۲۴  دستگاه اعلام کرد و گفت: بر اثر این سیل ۵ محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود گردیده بود که تاکنون در این راستا عملیات ریزش و رانش برداری  در۲ مرحله انجام و تعداد ۱۰ دستگاه پل به طور موقت با تلاش شبانه روزی راهداران  احداث و تردد در آن جریان دارد.

جهانیان ادامه داد: این اداره کل با اعزام ۱۲ اکیپ –روز تیم‌های کارشناسی مجرب جهت بازدید از جسم راه‌ها و ابنیه‌های فنی محورهای آسیب دیده سطح راه‌های استان اعزام کرد تا نسبت به ارزیابی خسارت سیل اقدام و راهکارهای مناسب جهت تعمیرات اساسی ابنیه‌های آسیب دیده ارائه و عملیاتی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها بیان کرد: در حال حاضر عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از۲۴۵ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۳ اکیپ و۳۵۰ نفر پرسنل و ۲۲ راهدارخانه درگیر بازگشایی و خدمات‌رسانی به مردم در محورها هستند.

جهانیان در ادامه افزود: با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری و حضور به موقع در محل راهدارخانه‌ها و استقرار در مقاطع مختلف جهت برقراری تردد ایمن و روان، کلیه محورها بازگشایی شد.

گفتنی است مرکز مدیریت راه‌های استان جهت پاسخگویی شبانه روزی به هم‌وطنان عزیز در مورد وضعیت ترافیکی محورها با تلفن گویای ۱۴۱ و  ۳۳۳۲۲۳۲۰ و سامانه پیامک ۱۰۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی همه مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان است.