شناسهٔ خبر: 171199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای اجرای پروژه‌های راهداری

آسفالت ایوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: جهت اجرای پروژه‌های راهداری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل که در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی استان در دولت سیزدهم سخن می‌گفت افزود: در دولت سیزدهم  ۵۷۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان با ۱ هزار و۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار روکش آسفالت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: این مهم در مقایسه با دولت قبل ۱۳۹ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت شهید رئیسی ۴۲۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده تصریح کرد: ۵۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان با استفاده از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار بهسازی شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از افزایش هزار و۳۰۰ درصدی خرید ماشین آلات راهداری در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان شد: در دولت شهید رئیسی ۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین و سبک در استان خریداری شده که برای خرید این ماشین آلات ۹۲۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: نسبت به دولت دوازدهم که ۵ دستگاه ماشین آلات با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار خریداری شده بود در این دولت افزایش هزار و۳۰۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با توجه به اینکه خرید این میزان ماشین آلات در تاریخ سازمان راهداری  بی‌سابقه بوده خاطرنشان شد: امیدواریم با خرید این ماشین آلات پروژه‌ها در اسرع وقت به سرانجام رسیده و بتوانیم پروژه‌های راهداری را به‌صورت امانی در سازمان راهداری انجام دهیم.

وثوقی در طول خدمت دولت شهید رئیسی ایجاد ۴۳ کیلومتر پروژه روشنایی را با ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار در محورهای مواصلاتی استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم جهت خدمات‌رسانی بهتر به مردم و مسافران در جاده ۷ باب مجتمع خدماتی، رفاهی و بین راهی با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

وی به افزایش ۷۵ درصدی احداث مجتمع در این دولت نسبت به قبل اشاره کرد و ادامه داد: در دولت قبلی ۴ مجتمع با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از احداث ساختمان اداری، راهدارخانه و پلیس راه  به مساحت ۹ هزار و۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان در استان اردبیل خبر داد و افزود: ۷۴ دستگاه از سامانه‌های هوشمند حمل ونقل جاده‌ای شامل دوربین‌های نظارتی، تصویری، ثبت تخلفات و تردد شمار با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نصب و ارتقا یافته است.