شناسهٔ خبر: 171242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات بهسازی روکش و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان رفسنجان

آغاز عملیات بهسازی روکش و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان رفسنجان در راستای طرح ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی، کار انعقاد موافقت نامه بهسازی و روکش آسفالت نوق به سیریز در حوزه شهرستان رفسنجان در مسیرهای رفت و برگشت با شرکت های پیمانکاری حوزه راهداری صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان همفکری و همدلی مسئولان را در راستای جذب بودجه از محل اعتبارات ملی، استانی و حقوق معادن برای ساماندهی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز امری مهم دانست و گفت: اولویت ساماندهی جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز است که در شهرستان رفسنجان طی سال جاری این کار را به طور جدی آغاز خواهیم کرد.

عبداللهی در دیدار با فرماندار رفسنجان با اشاره به این که برخی جاده‌های رفسنجان از جمله محور نوق و داوران پرحادثه هستند، افزود: برای جاده نوق تا به حال چندین قرارداد با شرکت‌های مختلف منعقد شده اما ثمره‌ای به خود ندیده و همچنان بخشی از آن دوبانده نشده؛ با این که ترددها به ناچار از آن انجام می‌شود اما بلاتکلیف مانده است.

عبداللهی با اشاره با این مطلب که به مدت یک سال نمی‌توان همه جاده‌های پرحادثه را ساماندهی کرد، اظهار کرد: طی سال جاری این عملیات را آغاز و به تناسب اولویت سعی داریم تمامی نیازهای مردم در این حوزه برطرف شود و هدفمان ریل‌گذاری برای چند سال آینده در این بخش است تا جاده‌های رفسنجان وضعیت مناسبی پیدا کنند و آمار تصادفات و تلفات کاهش یابد.

وی با بیان این که برای خرید ماشین آلات راهداری هم از محل حقوق معادن و اداره کل راهداری این اعتبارات تأمین خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه تأمین ماشین آلات راهداری در این شهرستان هرچه مسئولان هزینه کنند، ما نیز دو برابر آن را متقبل خواهیم شد تا ماشین آلات خریداری و در شهرستان مستقر شوند.