شناسهٔ خبر: 171256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

تکمیل و بهره برداری ۹۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در استان اردبیل

تکمیل و بهره برداری 97 کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در سطح استان اردبیل از آغاز دولت سیزدهم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و بهره برداری ۹۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در سطح استان اردبیل از آغاز دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست مطبوعاتی عملکرد تشریح  شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم حوزه مهندسی و ساخت در استان اردبیل با خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم شهید جمهور شهید رئیسی ۷۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۲۰ کیلومتر راه اصلی در سطح استان اردبیل تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای اولین بار تسهیلات بانکی برای تکمیل بزرگراه‌های استان اختصاص که ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیل سرچم و ۱۵۰ میلیارد تومان برای محور سه راهی سربند - مشکین شهر اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: استاندار اردبیل برای اخذ ماده ۵۶ تلاش جدی را انجام دادند تا ما شاهد تخصیص این منابع برای توسعه بزرگراه‌های استان باشیم.

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای اولین بار از محل تهاتر نفتی

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل به موضوع تهاتر نفتی نیز اشاره کرد و گفت: در این ارتباط برای اولین بار ۴۰۰ میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته تا صرف توسعه و تکمیل پروژه های بزرگراهی استان شود که در نوع خود اقدام بی نظیر است.

حیدری افزود: هم اکنون ۲۷۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در استان اردبیل فعال است و تلاش ما بر این امر استوار شده تا ۶۷ کیلومتر راه اصلی را در استان تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: تونل دوم حیران ۱۲۰ متر از لاینینگ ( اجرای پوشش بتنی دیواره داخل تونل ) باقی مانده و تلاش می کنیم تا بتوانیم در ایام پر ترافیک از این تونل عبور دهیم.

حیدری افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان منابع تاکنون برای این پروژه هزینه شده و به همین میزان اعتبار نیاز هست تا این پروژه را تکمیل کرده و در اختیار هموطنان قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطر نشان کرد: میزان بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هست که به رغم این مطالبات پیمانکاران و مشاوران تلاش موثری را انجام می دهند تا پروژه ها را به سرانجام برسانند.