شناسهٔ خبر: 171266 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح شد؛

تشریح عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

خراسان جنوبی جلال زاده .jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی استان از اجرای ۲۰۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۵۷۰۰ کیلومتر خطی کشی در سطح محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه وشهرسازی در استان به تشریح عملکرد این اداره کل در دولت سیزدهم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راهداری، اقدامات گسترده‌ای برای ارتقای ایمنی و کیفیت جاده‌ها انجام شده است افزود: طی این مدت اقداماتی از جمله اجرای روکش آسفالت و نگهداری راه ها به طول ۲۰۳۹ کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۵۷۰۰ کیلومتر، اجرای شیار لرزاننده – رامبل به طول ۲۱۹ کیلومتر و اجرای روشنایی راه ها به طول ۲۰ کیلومتر صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در راستای ایمنی بیشتر راه ها ۱۱ نقطه پرحادثه مصوب و ۲۷ نقطه پرحادثه غیرمصوب رفع و سه نقطه دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای عملیات نصب گاردریل و نصب حفاظ ۷۵ کیلومتر، طراحی، ساخت، جانمایی و نصب تابلو ۲۶۰۰ مترمربع، اجرای شیب شیروانی ۳۸۰ کیلومتر نیز اجرایی شده است.

جلال زاده در بحث نگهداری ابنیه فنی راه به تبدیل ۲۱ دستگاه آبنما به پل و تعمیرات اساسی ۸۰ دستگاه پل اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در راستای نگهداری و خدمت رسانی به کاربران جاده ای در حال حاضر۳۳۶ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال خدمت رسانی هستند.

جلال زاده با اشاره به اینکه در حوزه فنی و راه‌های روستایی، شاهد ساخت راه‌های جدید طی سه ساله دولت رئیسی بوده ایم گفت: طی این مدت ۱۸۴ کیلومتر راه های روستایی در جهت ایجاد راه دسترسی مناسب برای روستاییان انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳ باب نمازخانه بین راهی، ۴ باب مجتمع های خدماتی رفاهی، ۲ باب پلیس راه و ۳ باب راهدارخانه بین راهی احداث شده است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه حمل و نقل این اداره کل در دولت سیزدهم یادآورشد: طی این مدت توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان بیش از ۵ میلیون مسافر جابه‌جا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل نیز بیش از ۲۱ میلیون تن کالا به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث جابه‌جایی کالا از مرز ماهیرود نیز طی این مدت بیش از یک میلیون تن کالا ترانزیت و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا صادرات شده است.