شناسهٔ خبر: 171296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موافقت رهبری با تامین اعتبار پروژه راه‌آهن لرستان از تهاتر نفت

شاکرمی نشست مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان گفت: استجازه رهبری جهت تهاتر نفت برای پروژه راه آهن خرم‌آباد، دورود و اندیمشک یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، بهزاد شاکرمی امروز ظهر در جلسه عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و ارائه عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در این شورا، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای وزارت راه و شهرسازی که اولویت دولت سیزدهم بود، تهیه مسکن برای خانوارها است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم احداث چهار میلیون مسکن در کشور مقرر شد، افزود: سهم لرستان از ۴ میلیون واحد ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد بود که ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد آن حمایتی است.

شاکرمی بیان کرد: در حوزه خود مالکی ساخت ۲۲ هزار و ۲۷۳ واحد، ۲۸ هزار واحد روستایی و بازآفرینی ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای پروژه های حمایتی در سطح استان نیاز داریم عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار تامین و یکهزار و ۸۰۰ هکتار نیز برای تامین شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در حوزه راه که پرترافیک ترین و پر انتظارترین فعالیت در وزارت راه و شهرسازی است ۱۷۲ کیلومتر آزادراه، ۴۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۵۶ کیلومتر شبکه ریلی، ۶۶۱ کیلومتر راه اصلی و ۶ هزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

شاکرمی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی احدات مسیر اربعین در استان بوده که مطالبه‌ای عمومی است که در سفر اخیر وزیر به لرستان توسط استاندار مطرح شد.

وی ادامه داد: این راه مسیری امن برای زوار اربعین است که از الیگودرز شروع و از پل سیمره کوهدشت عبور خواهد کرد که اکثر راه‌های مسیر شکل گرفته و چهارخطه است.

شاکرمی بیان کرد: یکی از مهمترین مجوزهایی که برای حوزه شریانی و حمل و نقل اتفاق افتاد، استجازه رهبری جهت تهاتر نفت برای پروژه راه آهن خرم‌آباد، دورود و اندیمشک بود که اخیرا ۱۰ هزار میلیارد ریال تزریق و کلنگ قسمت دوم این پروژه به زمین زده شد.

وی افزود: استان لرستان گلوگاه ترانزیت و کریدورهای کشور محسوب می‌شود و در بحث جاده‌ای و ریلی در این مفصل قرار دارد و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که تا پایان امسال تمامی چهارخطه‌های منتهی به استان تکمیل شود.

شاکرمی گفت: در حوزه فرودگاه نیز به لحاظ پروازی از برخی استان‌ها همچون کرمانشاه در وضعیت بهتری هستیم هرچند اختصاص یک پرواز دیگر در روزهای پنجشنبه را داشته‌ایم که مورد موافقت ضمنی وزیر قرار گرفت.