شناسهٔ خبر: 171302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه ابتدایی امسال اتفاق افتاد؛

افزایش ۲۱ درصدی تردد ناوگان از پایانه های مرزی در خراسان رضوی

تردد ناوگان ترانزیت در خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان از پایانه های مرزی این استان در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۱ درصد و از لحاظ تناژ جابه‌جا شده ۳۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگاهر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفرشهامت با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ هزار تردد از مجموع پایانه های مرزی فعال انجام گرفته؛ اذعان کرد: طی سه ماهه نخست حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا با این تعداد تردد از چهار پایانه مرزی جابجا شده که افزایش ۲۱ درصدی تردد و به لحاظ میزان تناژ جابه جا شده ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیش از ۳۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل ۷۳۵ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق سه پایانه مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد از کشور خارج شده است که با رشد ۲۴ درصدی همراه بوده است.

وی اظهار داشت: در همین مدت بیش از ۹ هزار دستگاه کامیون حامل ۲۱۴ هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی مذکور وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ تردد ۱۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

شهامت یادآور شد: در سه ماه فصل بهار امسال بیشترین ترانزیت ورودی با ۷ هزار و۳۵۰ دستگاه مربوط به پایانه مرزی لطف آباد و بیشترین ترانزیت خروجی با ۱۵ هزار و ۴۰ دستگاه مربوط به پایانه مرزی دوغارون بوده است.

وی عنوان کرد: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۲۳ هزار دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با دو هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل بترتیب ۲۴ و ۱۶۴درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی میانگین تردد ورودی و خروجی روزانه از مرز دوغارون در ۳ماهه ابتدایی سال جاری را حدود ۷۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۶۲۰ دستگاه اعلام کرد.