شناسهٔ خبر: 171314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت تعیین نرخ مناسب کرایه برای سفرهای اربعین با هم‌اندیشی اصناف و تشکل‌های صنفی

جلسه هم اندیشی مدیریت سفر اربعین به میزبانی یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: به منظور رفع برخی چالش‌ها در مسئله نرخ کرایه، تعیین نرخ مناسب با هم‌اندیشی اصناف و تشکل‌های صنفی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در نشست هم‌اندیشی مدیریت حمل‌ونقل اربعین حسینی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: در استان یزد با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی، مرزهای چزابه، شلمچه و مهران از جمله مرزهایی هستند که همه‌ساله میزبان حجم انبوهی از زائران یزدی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در پایانه مرزی شلمچه با توجه به انبوه زائران، موکب ویژه این اداره کل همه‌ساله برپا شده و در مرزهای چزابه و مهران نیز نمایندگان ما به منظور ارتقاء خدمت‌رسانی به زائران حضور فعال و مستمر دارند.

رستگاری با تأکید ویژه بر برنامه ریزی جهت سفرهای بازگشت اربعین، اذعان کرد: با توجه به کمبود امکانات و گرمای هوا، در مرزهای چزابه و مهران باید تدابیر ویژه کلان اندیشیده شود. ضمن اینکه امید است به روال سال‌های قبل با همکاری و تعامل استان‌های هم‌جوار بتوانیم معطلی زائران را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در جهت بهبود وضعیت حمل‌ونقل زائرین اربعین در استان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود به منظور رفع برخی چالش‌ها در حوزه نرخ کرایه، با همفکری و مشارکت اصناف و تشکل‌ها، نرخ‌گذاری صورت گیرد.

این مسئول در خاتمه به پیگیری‌های انجام شده در جهت استفاده ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد یک ساختار منضبط و برنامه‌ریزی‌شده، به‌ویژه در سفرهای برگشت برای زائرین، در ستاد اربعین و کمیته حمل‌ونقل استان اشاره کرد.