شناسهٔ خبر: 171318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی خبر داد:

۴ طرح عمرانی مهم در حوزه راهداری مراغه فعال است

مراغه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مراغه گفت: پروژه تعریض و چهار خطه کردن پنج کیلومتر ابتدائی محور مراغه -هشترود به منظور ساماندهی مبادی ورودی شهر و تعریض و بهسازی بیش از ۱۵ دستگاه پل و تعمیرات ابنیه فنی واقع شده در قوسهای تند و حادثه ساز در طول محور یاد شده با هدف اصلاح و حدف نقاط حادثه خیز در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ازآذربایجان شرقی، نادر شریفی؛ رییس اداره راهداری وحمل ونقفل =جاده ای شهرستان مراغه  گفت: شن ریزی، بهسازی و ساخت محورهای روستائی و ابنیه های فنی محورهای قره کند موسوی و کوسه صفر به طول ۱۰ کیلومتر نیز از دیگر پروژه های عمرانی این اداره در توسعه بخش روستائی است.

وی با اشاره به اجرای عملیات راهداری جاری توسط راهداران این شهرستان افزود: در بازه زمانی سه ماهه در زمینه نگهداری، بهسازی، اصلاح راههای اصلی و روستائی اقداماتی شامل ترانشه برداری عظیم در سه مقطع، احداث و تعریض شانه راه، رگلاژ و رفع افتادگی ها، اصلاح شیب شیروانی به جهت بخشنده نمودن هر چه بیشتر راه در ۲۵ کیلومتر از محور مراغه هشترود و ۴۰ کیلومتر از محورهای اولویت دار روستائی به صورت مقطعی صورت گرفته است.

شریفی نگهداری و آزادسازی حریم راه ها، لکه‌گیری تمامی محورهای حوزه استحفاظی به صورت مستمر با استفاده از ۲۶۰ تن آسفالت گرم و ۳۱۰ تن آسفالت سرد، تسطیح و رگلاژ راههای روستایی شنی به طول ۱۱۰ کیلومتر، نصب و تعمیرات گاردریل و حفاظ‌های فلزی به طول ۸۰۰ متر، نصب و ساماندهی علائم عمودی بیش از ۲۴۰ مورد و نصب تابلو های اطلاعاتی ۲۴ متر مربع جهت آشکارسازی پیچهای تند و نقاط مستعد بروز حوادث را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مراغه گفت: پاکسازی حاشیه قرنیز و رفوژ میانی به مقدار ٢ کیلومتر، آشکارسازی دماغه ها با نصب اقلام ایمنی ۴ مورد، نصب و تعمیر ٣ دستگاه چراغ چشمک زن سولار در نقاط حادثه خیز، ایمن سازی پرتگاه‌ها و پل‌های مرتفع با ایجاد خاکریز، اورهال نمودن چراغهای چشمک زن و سامانه های روشنایی از فعالیت راهداران این اداره در مقطع زمانی سه ماهه بوده است.

وی اضافه کرد: کنترل و بازدیدهای مستمر از ناوگان‌ حمل و نقل باری و مسافری در طول شبکه راهها، حضور در پایانه مسافری مرکزی و رصد عملکرد شرکت‌های باری به صورت مدام و بی وقفه جهت رعایت قوانین حمل و نقل با حضور و فعالیت نمایندگان و کارشناسان راهداری مراغه از جمله نقش‌های نظارتی است که انجام گرفته است.

شهرستان مراغه دارای ۴۷۱ کیلومتر محور روستایی، ۵۶ کیلومتر محور اصلی و ۱۸ کیلومتر راه فرعی آسفالته و شنی درجه یک و دو است.