شناسهٔ خبر: 171324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف خدمت و توسعه روستاها؛

عملیات بهسازی راه روستایی بیاضیه با قراردادی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال کلید خورد

بهسازی راه های روستایی یزد رئیس اداره نگهداری راه‌های استان یزد گفت: عملیات بهسازی، مرمت و روکش آسفالت راه روستایی بیاضیه در بخش خرانق با قراردادی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به منظور بهبود زیرساخت و توسعه روستاها آغاز شد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محسن گلرسان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر منطقه، وجود شبکه حمل‌ونقل و جاده‌های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر نقاط است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های استان یزد افزود: بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای استان یزد به‌عنوان یکی از اهرم‌های توسعه این استان پرتردد، از جمله اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محسوب شده و در این حوزه بهسازی راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گلرسان خاطرنشان کرد: در همین راستا عملیات بهسازی، مرمت و روکش آسفالت راه روستایی بیاضیه از توابع بخش خرانق در دستور کار قرار گرفته و با انعقاد قراردادی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: میزان ۱۲ کیلومتر از این محور ۴۳ کیلومتری وضعیت بحرانی داشته و نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است که در قالب قرارداد نامبرده انجام خواهد شد. ضمن اینکه ایمنی سازی این محور نیز همزمان با سایر ابعاد، پیگیری می شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های استان یزد، تصریح کرد: عملیات احداث یک دستگاه پل آبرو با مشخصات چهار دهانه چهارمتری به جای آبنمای تخریب شده بر اثر سیل، در قالب این پروژه اجرا خواهد شد.

گلرسان یادآور شد: در حال حاضر مجموع راه‌های روستایی استان یزد پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتر شامل سه هزار و ۱۸۵ کیلومتر راه خاکی، دو هزار و ۲۶۱ کیلومتر راه آسفالته و ۳۲۱ کیلومتر شوسه است.

در ادامه حسین زارع کارشناس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، گفت: با آغاز این پروژه تعداد ۱۵ نفر نیروی انسانی با استفاده از ۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله کامیون، گریدر، غلطتک، ماشین آب پاش و ... مشغول به کار شده اند.

زارع اذعان کرد: در حاضر ۸۰ درصد از پروژه بهسازی راه روستایی بیاضیه شامل عملیات خاکریزی، نقشه برداری و قالب بندی، لایروبی جاده از رسوبات و باکس گذاری انجام شده است و پیش بینی می شود محور نامبرده تا پایان هفته آینده به بهره برداری برسد.