شناسهٔ خبر: 171332 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی طی ۵ روز آینده

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می دهد.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز ۱۴ تیرماه اظهار کرد: طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار است و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: از روز شنبه تا دوشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران البرز و مازندران برخی نقاط در گیلان و غرب مازندران ابرناکی گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی این مدت در ارتفاعات کرمان فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک انتظار می رود.

رفیعی بیان کرد: پنجشنبه و جمعه افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور رخ می دهد و در غرب و جنوب غرب کشور تا شنبه افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق شرق بخش‌هایی از مرکز و در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید پ گاهی گردوخاک پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می دهد.

به گفته وی خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا روز جمعه مواج است.

رفیعی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای امروز شهر تهران گفت: امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی غبار آلود و دارای وزش باد است. بیشینه دمای امروز به ۴۲ و کمینه دما ۲۵ درجه بالای صفر می رسد.