شناسهٔ خبر: 171334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به استانهای دیگر پیشرو است

مهندس قزوینیان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم هم افزایی دستگاههای زیر مجموعه راه و شهرسازی در استان زنجان تاکید کرد وگفت: این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به استانهای دیگر پیشرو است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، روز چهارشنبه  اولین نشست عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان زنجان در سال جاری به منظور تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و مسکن که با حضور مدیران کل مجموعه راه و شهرسازی استان زنجان،جعفر قزوینیان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، اصغر اسماعیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منوچهر صفری مدیرعامل راه آهن شمال‌غرب کشور،محمد رضا رحمان نیا مدیرکل هواشناسی استان،نماینده آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک،احمدی مدیرعامل بانک مسکن استان و معاون بنیاد مسکن استان و برخی از مدیران حاضر در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد و گزارشی از عملکرد حوزه کاری توسط مدیران ارائه شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: با توجه به مسئولیت سنگین حوزه راه و شهرسازی و در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی، جلسات شورای هماهنگی باید به صورت فصلی برگزار شود تا از فعالیتها و عملکرد ارگان های زیر مجموعه مطلع شویم. 

قزوینیان با بیان اینکه اتاق فکری تشکیل شود،ابراز کرد: در این اتاق فکر  باید از تجربیات مدیران استفاده شود. 

وی گفت: اولین نشست روز گذشته برگزار شد تا برای جلسات آینده پیشنهادی از سوی مدیران دستگاههای زیر مجموعه راه و شهرسازی برای افزایش راندمان و مسائل مختلف دستگاههای اجرایی مطرح شود تا از طریق وزارت پیگیری شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم همفکری در این نشست ها تاکید کرد و یادآور شد: از جلسات آینده این نشست باید به صورت تخصصی برگزار شود. 

قزوینیان بر لزوم هم افزایی دستگاههای زیر مجموعه راه و شهرسازی در استان تاکید کرد و بیان کرد: تحقق این مهم باعث افزایش بهره وری می شود و در ارتقای کمیت و کیفیت کاری و وظایفی که از طرف وزارت راه و شهرسازی محول شده شده بسیار موثر است. 

وی در ادامه گریزی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

قزوینیان گفت: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و ۷۰۰۰ واحد باقی‌مانده هم با تامین زمین ،تخصیص پروژه خواهد شد و این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به استانهای دیگر پیشرو است. 

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.