شناسهٔ خبر: 171339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان:

۱۸ نقطه پرحادثه استان زنجان از ابتدای دولت سیزدهم رفع شد

شانه سازی جهت رفع نقاط حادثه خیز و پرت گاهی در محورهای شهرستان میناب مدیرکل راهداری استان زنجان، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ نقطه پرحادثه استان رفع شد که هفت نقطه مصوب کشوری و ۱۱ نقطه پرتصادف و مستعد نیز از پروژه‌های ابلاغی سازمان بود که با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار رفع و اصلاح شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی روز چهارشنبه در اولین نشست عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان زنجان در سال جاری به منظور تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و مسکن در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، بر لزوم برگزاری این نشست به صورت ماهانه تاکید و بیان کرد: بر اهمیت و تشکیل این جلسه واقف هستیم و باید به صورت مرتب برگزار شود.

 اسماعیلی با بیان اینکه ۲۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم زیرسازی و آسفالت شده است، گفت: همچنین بیش از ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان نیز روکش آسفالت شده است.

 وی از جابه‌جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۲ از مبدا استان به کل کشور خبر داد و تاکید کرد: میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی حمل شده از استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲.۶ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ نقطه پرحادثه استان رفع شد که هفت نقطه مصوب کشوری و ۱۱ نقطه پرتصادف و مستعد نیز از پروژه‌های ابلاغی سازمان بود که با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار رفع و اصلاح شد و شناسایی مناطق مستعد حادثه استان از جمله اولویت‌های مهم این اداره کل قرار دارد که در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است.

 اسماعیلی، اجرای ارتقای ایمنی آزادراه زنجان- قزوین را از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل اعلام کرد و افزود: تجهیز به بلوک مفصلی در راستای ارتقای ایمنی آزادراه زنجان - قزوین، طی چند قرارداد با جداسازی لاین رفت و برگشت با «بلوک مفصلی» صورت گرفت و بر این اساس، اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال بود و مسیرهای رفت و برگشت این اتوبان به طول ۱۰۴ کیلومتر جدا سازی شد.

 وی اجرای ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط‌کشی با اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال، همچنین خط‌کشی سرد، تعمیر و نصب گاردریل، احداث روشنایی طولی، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، علایم اخطاری و انتظامی و مسیر نما و غیره را از دیگر اقدامات این دولت در حوزه توسعه ایمنی راه‌ها یاد کرد.