شناسهٔ خبر: 171342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با شروع سفرهای تابستانی؛

۲۰۰۰ میلیارد ریال برای راه‌های بجستان هزینه شد

بهسازی راهها بجستان در خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجستان گفت: در خرداد ۱۴۰۳ برای محورهای مواصلاتی این شهرستان دو هزار میلیارد ریال هزینه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، محمدرضا مظفری عنوان کرد: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه محور فیض آباد و همچنین نقاطی که بر اثر جاری شدن سیل دچار آبشستگی شده بود در  این محور به طول ۴ کیلومتر طی خرداد ماه توسط عوامل راهداری این شهرستان انجام شد.

وی افزود: با توجه به بارش های سنگین در فروردین و اردیبهشت ماه امسال که موجب وارد آمدن خسارت به بخش هایی از محورهای جاده ای و متعلقات ابنیه فنی شد اقدامات ترمیمی برای ایمن سازی و بهسازی در دستور کار قرار گرفت، این اقدامات شامل شانه سازی و اصلاح شیب و دریواسیون چند دهانه پل در این محور بود.

وی با بیان اینکه به دلیل فرسودگی و عمر بالای آسفالت محورهای مواصلاتی این شهرستان عملیات نگهداری و لکه گیری می بایست صورت می گرفت، اظهار داشت: طی خرداد ماه امسال توانستیم با مصرف ۴۰ تن آسفالت  عملیات لکه گیری محورهای این شهرستان  را به سر انجام برسانیم.

محمد رضا مظفری افزود: با توجه به این که شهرستان بجستان به عنوان دروازه ورودی استان خراسان رضوی در کریدور جنوب بوده و تردد زیاد مسافرین و زائرین بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)  و وسایل نقلیه عمومی در این محورها و عمر بالای آسفالت جاده ها در خرداد ماه سال جاری حدود ۴۰ تن آسفالت در محورهای مواصلاتی این شهرستان با هزینه بالغ بر هزار میلیون ریال عملیات لکه گیری و بهسازی سطح آسفالت انجام گرفته است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.