شناسهٔ خبر: 171379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه ۱۴۰۳ ثبت شد؛

ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

IMG_20240705_023259_(600_x_400_pixel).jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۵۰۸۵۱ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشدی ۱۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی این حجم از کالا، ۱۰۲۵۱ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل لوازم یدکی، داروهای گیاهی، آرد، سوخت، سویا و از مبادی کشورهای امارات، ترکیه، عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت، ۱۳۵۴۰۰ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل اقلامی از جمله فرآورده‌های نفتی و سیمان بوده است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرایندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی سه ماهه ابتدایی امسال نیز، ۱۵۰۵۶ خودرو وارد و ۲۶۱۲ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.