شناسهٔ خبر: 171524 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۶ درصدی تردد کشتی‌ها به بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست سال جاری

بندر امیرآباد مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام افزایش ۱۶ درصدی تردد شناورها به این بندر در سه ماهه نخست سال جاری، توسعه زیرساخت‌های بندری، ارتقای نرم تخلیه و بارگیری، افزایش میزان تعامل، احصای چالش‌ها و رفع موانع پیش روی تجار و صاحبان کالا را از جمله دلایل افزایش تردد کشتی‌ها به بندر امیرآباد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد محمدعلی موسی‌پور گرجی اظهار کرد: با ارائه خدمات مطلوب و ایمنی در مسیر تردد شناورها در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۴۱ فروند شناورهای تجاری به بندر امیرآباد تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است. 

موسی‌پور گرجی همچنین زیر ساخت‌های لازم برای نگهداری کالاهای اساسی و بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل در این بندر را از دیگر دلایل مهم ترجیح تجار و صاحبان کالاها به این بندر برشمرد. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: بندر امیرآباد با ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن و ۱۵ پست اسکله فعال جهت پهلوگیری انواع شناورها در کنار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با اقدامات لازم جهت هیدروگرافی و لایروبی و ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد را  به ثبت برساند. 

موسی‌پور  همچنین به دانش و توان نیروهای مجرب این بندر خصوصا در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش به موقع مسیرها، نقشه‌ها و  اقدامات لازم توانسته‌اند زمان انتظار کشتی‌ها را کاهش داده و علاوه بر اارائه خدمات مناسب میزان رضایت مشتریان، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد. 

مدیر کل بندر امیرآباد با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت رفع دغدغه‌های صاحبان کالا و خاطرنشان کرد: در صدد ارتقای تجهیزات تخلیه و بارگیری هستیم که علاوه بر سرعت تخلیه و بارگیری انواع کالا و استانداردسازی مدت زمان سرویس دهی به شناورها، رضایت مطلوب را هم برای ذی نفعان فراهم می‌کنیم.