شناسهٔ خبر: 171749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خبر داد؛

مرمت و بهسازی چراغ‌های تونل‌های محور هراز

مازندران رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از مرمت و بهسازی و رفع نقص روشنائی تونل‌های وانا، تکاور در محور هراز با هدف افزایش ضریب ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مازندران، محسن یمینی گفت: از آنجایی که بالا بردن سطح ایمنی تونل‌های جاده‌ای از اهمیت والایی برخوردار است، تونل‌های وانا، تکاور محور هراز روشن می‌شوند.

وی هدف اصلی از تامین روشنایی تونل‌های جاده‌ای را ایجاد محیطی مناسب برای تردد وسایل نقلیه عنوان نمود و ادامه داد: ایمنی و آسایش استفاده کننده از تونل، بدلیل تاریکی همواره در خطر است.

یمینی تصریح کرد: همگام با ازدیاد تونل‌های جاده‌ای و افزایش تعداد وسایل نقلیه عبوری از این تونل‌ها مسئله افزایش خطرات و سوانح در داخل تونل‌ها نیز روبه افزایش است.

وی گفت: معمولاً نرخ تصادفات در داخل تونل‌ها کمتر از نرخ تصادفات جاده‌ای می‌باشد، ولی به علت محدود بودن فضای داخل تونل‌ها و احتمال بروز آتش سوزی می‌توان تونل‌ها را محیط بسیار پرمخاطره دانست.

رئیس اداره ایمنی استان خاطرنشان ساخت: مشاهده شده است که بیش از ۵۰ درصد مرگ‌ومیرهای مربوط به تونل در اثر کمبود نور و کاهش دید راننده بوده است.

وی اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که روشن کردن تونل‌ها میزان تصادفات را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد، اگر چه هزینه‌های مربوط به احداث تاسیسات روشنائی قابل توجه است ولی این هزینه‌ها، تا اندازه زیادی، از طریق صرفه جویی که به سبب پرهیز از تصادفات نصیب اجتماع خواهد شد جبران می‌گردد.

گفتنی است در محورهای کوهستانی استان ۴۵ دستگاه تونل به طول۲۳ کیلومتر وجود دارد که از این تعداد تونل۲۴ دستگاه تونل کوچک و بزرگ به طول ۱۸ کیلومتر در محور هراز قرار دارد.