به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، منصور یزدی زاده گفت: پروژه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان با وجود مشکلات فراوان از جمله نبود نقدینگی و وضعیت نامطلوب صنعت فولاد کشور در حال اجرا ست و امیدواریم اولین سری از ریل ملی در ابتدای سال آینده تولید شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن گفت: ریل ملی در مقطع کنونی در مرحله تست سرد و راه اندازی است.
یزدی زاده با یادآوری امضای تفاهم نامه سه جانبه تولید ریل ملی میان سه وزارتخانه راه و شهرسازی٬ تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و صنعت٬ معدن و تجارت، گفت: در صورتیکه این تفاهم نامه بر پایه قول وزیر راه و شهرسازی، به قرارداد پیش فروش تبدیل شده بود، کمک بزرگی به پروژه میکرد.
یزدیزاده گفت: این قرارداد میتوانست بخشی از نقدینگی پروژه را تأمین کند و موجب دلگرمی شرکت ذوبآهن شود.
وی با بیان اینکه مسئولان ریلی کشور رویکرد حمایت از صنعت ملی را دارند، افزود: راهاندازی خط تولید ریل نه تنها جوابگوی نیاز داخل خواهد بود، بلکه امکان صادرات را به کشورهای منطقه فراهم خواهد ساخت.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن با بیان اینکه مصرف ریل کشور در بیشترین میزان مصرف سالانه کمتر از ۶۰ هزار تن بوده است٬ اظهار کرد: با توجه به اجرای برجام، امکان اجرایی کردن برنامه توسعه خطوط ریلی کشور از ۱۲هزار کیلومتر فعلی به ۲۵هزارکیلومتر در سال ۱۴۰۴ میسر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ذوب آهن نیاز ریلی کشور در سال ۹۵ را به طور کامل پوشش میدهد، افزود: با توجه به نیاز ارزی برای تولید ریل ملی، از مسئولان می خواهیم که مبالغ در نظر گرفته شده برای واردات ریل به شرکت ذوب آهن بپردازند تا پروژه بهره برداری از ریل ملی تسریع شود.
عضو هیات مدیره ذوب آهن با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت ذوب آهن برای تولید ریل در صورتیکه محصول دیگری در نورد ۶۵۰ تولید نشود تا ۴۰۰ هزار تن در سال است، گفت: چنانچه سایر محصولات نیز در سبد تولید نورد ۶۵۰ قرار گیرد، نیز امکان پاسخگویی به نیاز فعلی کشور ممکن وجود دارد.
نظر شما